Zajęcia logopedyczne
II okres roku szkolnego 2024/2025
Lp |
Typ zajęć Zajęcia logopedyczne |
Data |
Prowadzący |
1. |
Logopedia kl. 1a, 1b, 2b |
Wtorek 13.30-14.15 |
Iwona Hoffmann |
2. |
Logopedia kl. 2a, 2b |
Środa 13.35-14.20 |
Iwona Hoffmann |
3. |
Logopedia kl. 6-8 |
Środa 14.30 - 15.15 |
Iwona Hoffmann |
4. |
Logopedia kl. 8b |
Czwartek 9.00-9.45 |
Iwona Hoffmann |
5. |
Logopedia kl. 3a |
Czwartek 11.45 - 12.30 |
Iwona Hoffmann |
6. |
Logopedia kl. 2a |
Czwartek 12.40 - 13.25 |
Iwona Hoffmann |
7. |
Logopedia kl. 2a, 2b |
Czwartek 13.35 - 14.20 |
Iwona Hoffmann |
8. |
Logopedia kl. 2b |
Czwartek 14.30-15.15 |
Iwona Hoffmann |
9. |
Logopedia kl. 1a |
Poniedziałek 11.45-12.30 |
Katarzyna Jankowska-Zajączkowska |
10. |
Logopedia kl. 1b |
Poniedziałek 12.40-13.25 |
Katarzyna Jankowska-Zajączkowska |
11. |
Logopedia kl. 5a, 6b |
Poniedziałek 14.30-15.15 |
Katarzyna Jankowska-Zajączkowska |
12. |
Logopedia kl. 1a,1b |
Wtorek 12.40-13.25 |
Katarzyna Jankowska-Zajączkowska |
13. |
Logopedia 2a, 2b |
Wtorek 13.35-14.20 |
Katarzyna Jankowska-Zajączkowska |
14. |
Logopedia kl. 2a,3a,4b |
Środa 12.40-13.25 |
Katarzyna Jankowska-Zajączkowska |
15. |
Logopedia kl. 5b,6b,7b |
Środa 13.35-14.20 |
Katarzyna Jankowska-Zajączkowska |
16. |
Logopedia kl. 1a ,1b |
Czwartek 12.40-13.25 (co 2 tyg. 1a, co 2 tyg. 1b) |
Katarzyna Jankowska-Zajączkowska |
17. |
Logopedia kl. 5a |
Czwartek 13.25-14.20 |
Katarzyna Jankowska-Zajączkowska |
18. |
Logopedia kl. 1b |
Piątek 12.40-13.25 |
Katarzyna Jankowska-Zajączkowska |
Co nas powinno zaniepokoić i kiedy szukać pomocy u logopedy?
- dziecko podczas artykulacji wsuwa język między zęby lub ociera nim o wargę – jest to tendencja, która nie wycofa się samoistnie, a w przyszłości może spowodować seplenienie międzyzębowe;
- nawykowo mówi przez nos;
- niepokojące są zmiany anatomiczne w budowie narządów mowy;
- istnieją wątpliwości czy dziecko dobrze słyszy;
- opóźnienia w nabywaniu poszczególnych sprawności językowych są większe niż 6 miesięcy;
- dziecko nie próbuje komunikować się z otoczeniem, nie rozumie mowy innych osób, nie reaguje na polecenia,
- dziecko zamienia głoski dźwięczne na bezdźwięczne: „d” na „t” (np. zamiast domek mówi tomek), „w” na „f” (zamiast woda mówi fota), „g” na „k” (zamiast głowa mówi kłowa), „b” na „p” (zamiast buda mówi puta);
- dziecko pod koniec 3 r.ż. nie wymawia którejkolwiek z samogłosek ustnych: a, o, u, e, i, y;
- Jeśli dziecko czteroletnie nie mówi wszystkich głosek (wyjątek: r, które może pojawić się później).
- zniekształca głoski, zastępuje je innymi, nie znanymi w języku polskim, używa „obcego” dla nas dźwięku, np. wymawia „r” gardłowo;
- dziecko wyraźnie jąka się (miewa częste blokady i uporczywe powtarzanie jakiejś głoski lub utrudniony start mowy).
- Jeśli mowa dziecka jest niezrozumiała dla innych osób poza rodzicami.
- Jeśli mowa dziecka w jakikolwiek sposób różni się od mowy rówieśników.
- Jeśli cokolwiek w mowie dziecka niepokoi Cię.
Pamiętaj, że:
- Wady wymowy wcześnie wykryte o wiele łatwiej wyeliminować.
- Brak odpowiednio wcześnie terapii jednej wady, może sprawić, iż rozwiną się następne.
- Istnienie wad wymowy niekorzystnie wpływa na rozwój społeczny i emocjonalny dziecka.
Co zrobić, żeby rozwijać mowę Twojego dziecka, aby mówiło pięknie...
Złote reguły harmonijnego rozwoju mowy dziecka... kliknij poniżej