LOGOPEDIA
I okres - rok szkolny 2025/2026
|
Lp |
Typ zajęć Zajęcia logopedyczne/ Klasa |
Dzień/ Godzina |
Prowadzący |
|
1. |
Zajęcia logopedyczne 2a
|
Poniedziałek 13.45-14.30 |
Katarzyna Jankowska-Zajączkowska |
|
2. |
Zajęcia logopedyczne 1 |
Wtorek 11.45-12.30 |
Katarzyna Jankowska-Zajączkowska |
|
3. |
Zajęcia logopedyczne 1 |
Wtorek 12.40-13.25 |
Katarzyna Jankowska-Zajączkowska |
|
4. |
Zajęcia logopedyczne 2a 2b |
Wtorek 13.35-14.20 |
Katarzyna Jankowska-Zajączkowska |
|
5. |
Zajęcia logopedyczne 2b 3a |
Środa 12.40-13.25 |
Katarzyna Jankowska-Zajączkowska |
|
6. |
Zajęcia logopedyczne 1 |
Czwartek 12.40-13.25 |
Katarzyna Jankowska-Zajączkowska |
|
7. |
Zajęcia logopedyczne 5a |
Czwartek 13.35-14.20 |
Katarzyna Jankowska-Zajączkowska |
|
8. |
Zajęcia logopedyczne 1 |
Piątek 11.45-12.30 |
Katarzyna Jankowska-Zajączkowska |
|
9. |
Zajęcia logopedyczne 2b 3b |
Piątek 12.40-13.25 |
Katarzyna Jankowska-Zajączkowska |
|
10. |
Zajęcia logopedyczne 6a 6b |
Piątek 13.35-14.20 |
Katarzyna Jankowska-Zajączkowska |
|
11. |
Zajęcia logopedyczne indywidualne 8b
|
Piątek 7.45-8.30 |
Izabela Stanisławska |
|
12. |
Zajęcia logopedyczne indywidualne kl. 2b |
Wtorek 12.40 - 13.25 |
Izabela Stanisławska |
|
13. |
Zajęcia logopedyczne 3b
|
Środa 12.40- 13.25 |
Izabela Stanisławska |
|
14. |
Zajęcia logopedyczne 1a, 2,3 |
Środa 13.35-14.20 |
Izabela Stanisławska |
|
15. |
Zajęcia logopedyczne 3a, kl. 2b |
Czwartek 11.45 - 12.30 |
Izabela Stanisławska |
|
16. |
Zajęcia logopedyczne 1a, kl. 3b |
Czwartek 12.40 - 13.25 |
Izabela Stanisławska |
|
17. |
Zajęcia logopedyczne 4a, 4b |
Czwartek 13.35 - 14.20 |
Izabela Stanisławska |
|
18. |
Zajęcia logopedyczne 4b, 3a, 7b, 8b |
Piątek 14.30 - 15.15 |
Izabela Stanisławska |
Co nas powinno zaniepokoić i kiedy szukać pomocy u logopedy?
- dziecko podczas artykulacji wsuwa język między zęby lub ociera nim o wargę – jest to tendencja, która nie wycofa się samoistnie, a w przyszłości może spowodować seplenienie międzyzębowe;
- nawykowo mówi przez nos;
- niepokojące są zmiany anatomiczne w budowie narządów mowy;
- istnieją wątpliwości czy dziecko dobrze słyszy;
- opóźnienia w nabywaniu poszczególnych sprawności językowych są większe niż 6 miesięcy;
- dziecko nie próbuje komunikować się z otoczeniem, nie rozumie mowy innych osób, nie reaguje na polecenia,
- dziecko zamienia głoski dźwięczne na bezdźwięczne: „d” na „t” (np. zamiast domek mówi tomek), „w” na „f” (zamiast woda mówi fota), „g” na „k” (zamiast głowa mówi kłowa), „b” na „p” (zamiast buda mówi puta);
- dziecko pod koniec 3 r.ż. nie wymawia którejkolwiek z samogłosek ustnych: a, o, u, e, i, y;
- Jeśli dziecko czteroletnie nie mówi wszystkich głosek (wyjątek: r, które może pojawić się później).
- zniekształca głoski, zastępuje je innymi, nie znanymi w języku polskim, używa „obcego” dla nas dźwięku, np. wymawia „r” gardłowo;
- dziecko wyraźnie jąka się (miewa częste blokady i uporczywe powtarzanie jakiejś głoski lub utrudniony start mowy).
- Jeśli mowa dziecka jest niezrozumiała dla innych osób poza rodzicami.
- Jeśli mowa dziecka w jakikolwiek sposób różni się od mowy rówieśników.
- Jeśli cokolwiek w mowie dziecka niepokoi Cię.
Pamiętaj, że:
- Wady wymowy wcześnie wykryte o wiele łatwiej wyeliminować.
- Brak odpowiednio wcześnie terapii jednej wady, może sprawić, iż rozwiną się następne.
- Istnienie wad wymowy niekorzystnie wpływa na rozwój społeczny i emocjonalny dziecka.
Co zrobić, żeby rozwijać mowę Twojego dziecka, aby mówiło pięknie...
Złote reguły harmonijnego rozwoju mowy dziecka... kliknij poniżej