Zajęcia logopedyczne
II okres roku szkolnego 2024/2025

Lp 

Typ zajęć 

Zajęcia logopedyczne 

Data 

Prowadzący 

1. 

Logopedia kl. 1a, 1b, 2b 

Wtorek 13.30-14.15 

Iwona Hoffmann

2. 

Logopedia kl. 2a, 2b 

Środa 13.35-14.20 

Iwona Hoffmann 

3. 

Logopedia kl. 6-8 

Środa 14.30 - 15.15 

Iwona Hoffmann 

4. 

Logopedia kl. 8b 

Czwartek 9.00-9.45 

Iwona Hoffmann 

5. 

Logopedia kl. 3a 

Czwartek 11.45 - 12.30 

Iwona Hoffmann 

6. 

Logopedia kl. 2a 

Czwartek   12.40 - 13.25 

Iwona Hoffmann 

7. 

Logopedia kl. 2a, 2b 

Czwartek   13.35 - 14.20 

Iwona Hoffmann 

8. 

Logopedia kl. 2b 

Czwartek 14.30-15.15 

Iwona Hoffmann 

9. 

Logopedia kl. 1a 

Poniedziałek 11.45-12.30 

Katarzyna Jankowska-Zajączkowska 

10. 

Logopedia kl. 1b 

Poniedziałek 12.40-13.25 

Katarzyna Jankowska-Zajączkowska 

11. 

Logopedia kl. 5a, 6b 

Poniedziałek 14.30-15.15 

Katarzyna Jankowska-Zajączkowska 

12. 

Logopedia kl. 1a,1b 

Wtorek 12.40-13.25 

Katarzyna Jankowska-Zajączkowska 

13. 

Logopedia 2a, 2b 

Wtorek 13.35-14.20 

Katarzyna Jankowska-Zajączkowska 

14. 

Logopedia kl. 2a,3a,4b 

Środa 12.40-13.25 

Katarzyna Jankowska-Zajączkowska 

15. 

Logopedia kl. 5b,6b,7b 

Środa 13.35-14.20 

Katarzyna Jankowska-Zajączkowska 

16. 

Logopedia kl. 1a ,1b 

Czwartek 12.40-13.25  

(co 2 tyg. 1a, co 2 tyg. 1b) 

Katarzyna Jankowska-Zajączkowska 

17. 

Logopedia kl. 5a 

Czwartek 13.25-14.20 

Katarzyna Jankowska-Zajączkowska 

18. 

Logopedia kl. 1b 

Piątek 12.40-13.25 

Katarzyna Jankowska-Zajączkowska 

   

 

Co nas powinno zaniepokoić i kiedy szukać pomocy u logopedy?

  • dziecko podczas artykulacji wsuwa język między zęby lub ociera nim o wargę – jest to tendencja, która nie wycofa się samoistnie, a w przyszłości może spowodować seplenienie międzyzębowe;
  • nawykowo mówi przez nos;
  • niepokojące są zmiany anatomiczne w budowie narządów mowy;
  • istnieją wątpliwości czy dziecko dobrze słyszy;
  • opóźnienia w nabywaniu poszczególnych sprawności językowych są większe niż 6 miesięcy;
  • dziecko nie próbuje komunikować się z otoczeniem, nie rozumie mowy innych osób, nie reaguje na polecenia,
  • dziecko zamienia głoski dźwięczne na bezdźwięczne: „d” na „t” (np. zamiast domek mówi tomek), „w” na „f” (zamiast woda mówi fota), „g” na „k” (zamiast głowa mówi kłowa), „b” na „p” (zamiast buda mówi puta);
  • dziecko pod koniec 3 r.ż. nie wymawia którejkolwiek z samogłosek ustnych: a, o, u, e, i, y;
  • Jeśli dziecko czteroletnie nie mówi wszystkich głosek (wyjątek: r, które może pojawić się później).
  •  zniekształca głoski, zastępuje je innymi, nie znanymi w języku polskim, używa „obcego” dla nas dźwięku, np. wymawia „r” gardłowo;
  • dziecko wyraźnie jąka się (miewa częste blokady i uporczywe powtarzanie jakiejś głoski lub utrudniony start mowy).
  • Jeśli mowa dziecka jest niezrozumiała dla innych osób poza rodzicami.
  • Jeśli mowa dziecka w jakikolwiek sposób różni się od mowy rówieśników.
  • Jeśli cokolwiek w mowie dziecka niepokoi Cię.

 Pamiętaj, że:

  • Wady wymowy wcześnie wykryte o wiele łatwiej wyeliminować.
  • Brak odpowiednio wcześnie terapii jednej wady, może sprawić, iż rozwiną się następne.
  • Istnienie wad wymowy niekorzystnie wpływa na rozwój społeczny i emocjonalny dziecka.

 Co zrobić, żeby rozwijać mowę Twojego dziecka, aby mówiło pięknie... 

Złote reguły harmonijnego rozwoju mowy dziecka... kliknij poniżej

co_zrobic.pdf