LOGOPEDIA

I okres -  rok szkolny 2025/2026

Lp

Typ zajęć

Zajęcia logopedyczne/ Klasa

Dzień/ Godzina

Prowadzący

1.

Zajęcia logopedyczne 2a

 

Poniedziałek 13.45-14.30

Katarzyna Jankowska-Zajączkowska

2.

Zajęcia logopedyczne 1

Wtorek 11.45-12.30

Katarzyna Jankowska-Zajączkowska

3.

Zajęcia logopedyczne 1

Wtorek 12.40-13.25

Katarzyna Jankowska-Zajączkowska

4.

Zajęcia logopedyczne 2a 2b

Wtorek 13.35-14.20

Katarzyna Jankowska-Zajączkowska

5.

Zajęcia logopedyczne 2b 3a

Środa 12.40-13.25

Katarzyna Jankowska-Zajączkowska

6.

Zajęcia logopedyczne 1

Czwartek 12.40-13.25

Katarzyna Jankowska-Zajączkowska

7.

Zajęcia logopedyczne 5a

Czwartek 13.35-14.20

Katarzyna Jankowska-Zajączkowska

8.

Zajęcia logopedyczne 1

Piątek 11.45-12.30

Katarzyna Jankowska-Zajączkowska

9.

Zajęcia logopedyczne 2b 3b

Piątek 12.40-13.25

Katarzyna Jankowska-Zajączkowska

10.

Zajęcia logopedyczne 6a 6b

Piątek 13.35-14.20

Katarzyna Jankowska-Zajączkowska

11.

Zajęcia logopedyczne 8b

 

Piątek 7.45-8.30

Iwona Hoffmann

12.

Zajęcia logopedyczne 3b

 

Środa 11.45-12.30

Iwona Hoffmann

13.

Zajęcia logopedyczne 2a, 2b

 

Środa 12.40- 13.25

Iwona Hoffman

 

14.

Zajęcia logopedyczne 1a

Środa 13.35-14.20

Iwona Hoffmann

15.

Zajęcia logopedyczne 8b, 7b, 3a, 4b

Środa 14,30- 15,15

Iwona Hoffmann

16.

Zajęcia logopedyczne 3a

Środa 11.45- 12.30

Iwona Hoffmann

17.

Zajęcia logopedyczne 3b, 4a

Środa 12.40- 13.25

Iwona Hoffmann

18.

Zajęcia logopedyczne 4a, 4b

Środa 13.35- 14.20

Iwona Hoffmann

 

Co nas powinno zaniepokoić i kiedy szukać pomocy u logopedy?

  • dziecko podczas artykulacji wsuwa język między zęby lub ociera nim o wargę – jest to tendencja, która nie wycofa się samoistnie, a w przyszłości może spowodować seplenienie międzyzębowe;
  • nawykowo mówi przez nos;
  • niepokojące są zmiany anatomiczne w budowie narządów mowy;
  • istnieją wątpliwości czy dziecko dobrze słyszy;
  • opóźnienia w nabywaniu poszczególnych sprawności językowych są większe niż 6 miesięcy;
  • dziecko nie próbuje komunikować się z otoczeniem, nie rozumie mowy innych osób, nie reaguje na polecenia,
  • dziecko zamienia głoski dźwięczne na bezdźwięczne: „d” na „t” (np. zamiast domek mówi tomek), „w” na „f” (zamiast woda mówi fota), „g” na „k” (zamiast głowa mówi kłowa), „b” na „p” (zamiast buda mówi puta);
  • dziecko pod koniec 3 r.ż. nie wymawia którejkolwiek z samogłosek ustnych: a, o, u, e, i, y;
  • Jeśli dziecko czteroletnie nie mówi wszystkich głosek (wyjątek: r, które może pojawić się później).
  •  zniekształca głoski, zastępuje je innymi, nie znanymi w języku polskim, używa „obcego” dla nas dźwięku, np. wymawia „r” gardłowo;
  • dziecko wyraźnie jąka się (miewa częste blokady i uporczywe powtarzanie jakiejś głoski lub utrudniony start mowy).
  • Jeśli mowa dziecka jest niezrozumiała dla innych osób poza rodzicami.
  • Jeśli mowa dziecka w jakikolwiek sposób różni się od mowy rówieśników.
  • Jeśli cokolwiek w mowie dziecka niepokoi Cię.

 Pamiętaj, że:

  • Wady wymowy wcześnie wykryte o wiele łatwiej wyeliminować.
  • Brak odpowiednio wcześnie terapii jednej wady, może sprawić, iż rozwiną się następne.
  • Istnienie wad wymowy niekorzystnie wpływa na rozwój społeczny i emocjonalny dziecka.

 Co zrobić, żeby rozwijać mowę Twojego dziecka, aby mówiło pięknie... 

Złote reguły harmonijnego rozwoju mowy dziecka... kliknij poniżej

co_zrobic.pdf