Rok szkolny 2024/2025
Podróż do świata sztuki
https://trzeciaklasa2018.jimdofree.com/projekty-2024-2025/art/
Projekt edukacyjny "Dzień Matematyki, sztuka i kreatywność"
W roku szkolnym 2024/2025, w okresie od października do marca, uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w projekcie edukacyjnym „Dzień Matematyki, Sztuka i Kreatywność”. Głównym celem przedsięwzięcia było rozwijanie zainteresowań matematycznych poprzez działania twórcze, praktyczne i interdyscyplinarne.
Uczniowie z dużym zaangażowaniem realizowali szereg różnorodnych zadań:
- Geometryczne obrazy – inspirowani sztuką kubistyczną, tworzyli kompozycje wyłącznie z figur geometrycznych.
- Matematyczne origami – poznawali technikę składania papieru, tworząc figury płaskie i przestrzenne.
- Matematyczna gra planszowa – w zespołach projektowali i wykonywali gry z elementami zagadek, równań i łamigłówek.
- Mandala geometryczna – malowali mandale, utrwalając znajomość figur geometrycznych.
- Kalendarz matematyczny – opracowywali kalendarz z codziennymi matematycznymi wyzwaniami i ciekawostkami.
- Symetria w naturze – wykonywali zdjęcia ukazujące różne rodzaje symetrii w świecie przyrody.
- Matematyczna mozaika – tworzyli barwne mozaiki inspirowane pojęciami geometrycznymi.
- Kreatywna matematyka w gotowaniu – poznawali praktyczne zastosowania matematyki w kuchni, m.in. przeliczając proporcje składników i planując porcje.
Realizacja projektu umożliwiła uczniom rozwijanie wyobraźni przestrzennej, logicznego myślenia oraz umiejętności pracy zespołowej. Dzięki różnorodnym formom pracy każdy uczestnik mógł odkryć matematyczne talenty i przekonać się, że matematyka to nie tylko przedmiot szkolny, ale także pasja i sposób poznawania świata.
The Magic of STEAM
Klasa 3A z naszej szkoły włączyła się w międzynarodowy projekt eTwinning "The Magic of STEAM". Projekt ten skupia się na rozwijaniu umiejętności związanych z nauką, technologią, inżynierią, sztuką i matematyką (STEAM) wśród uczniów z różnych krajów Europy.
Mathematical faces of Art
W tym projekcie uczniowie zastanawiają się, czy w sztuce można znaleźć matematykę? Pierwsze zadanie polegało na znalezieniu symetrii w gwiazdkach śniegowych. Uczniowie wykonali prace na których widoczne są płatki śniegowe. Następne zadanie to poznanie postaci Pieta Mondiana- malarza, który wymyślił nowy geometryczny nurt w sztuce.
Rok szkolny 2023/2024
PROJEKT "CZTERY PORY ROKU W LOGOPEDII"
W tym roku szkolnym podczas zajęć logopedycznych realizowany jest projekt „Cztery pory roku w logopedii”. Dobiega końca część pierwsza projektu – jesień. Ćwiczenia wspomagające komunikację wykorzystywały dary jesieni. Projekt kładzie duży nacisk na elementy sensoryczne – barwy, faktury, zapachy natury. Dużo się działo w zakresie eksperymentowania. Bogaciliśmy słownictwo, opisywaliśmy jesienne dary natury – słoneczniki, wrzosy, szyszki, kasztany, żołędzie, grzyby i liście. Dary natury były naszą inspiracją do ćwiczeń logopedycznych.
W okresie zimowym zajęcia logopedyczne skupione były na dźwiękach dzwoneczków świątecznych, kolorowych bombek i zapachu choinki. Dzieci rozbudzały ciekawość poznawczą, doskonaliły artykulację głosek, a także umiejętności manualne i grafomotoryczne.
Wiosenne przebudzenie na logopedii - zwiastuny wiosny pomagały nam w ćwiczeniach artykulacyjnych, fonacyjnych i oddecowych. Dzieciom najbardziej podobało się dmuchanie dmuchawców. Doskonaliliśmy umiejętności szeregowania, grupowania, a wiosenne kwiaty oddziaływały na nasze zmysły - powonienia i wzroku.
Coraz bliżej wakacje i upragnione lato. W czerwcu na zajeciach logopedycznych realizowalismy ostatnią odsłonę projektu "Cztery pory roku w logopedii". Podczas zajęć pt. "Zielono mam w głowie" poczuliśmy zapach letniej łąki, skoszonej trawy, koniczyny. Wykonaliśmy własne łączki, i na materiale wyrazowym, związanycm z latem ćwiczyliśmy wymowę głosek sz, rz, cz, dż, s, z, c, dz. Radość sprawiły dzieciom zajecia logorytmiczne w rytmach piosenki "Lato, lato wszędzie".
UNIWERSYTET DZIECI
Uniwersytet Dzieci- uczniowie klasy 3 a zakończyli projekt. „Matematyka - kto w pracy liczy, mierzy i waży?” Podczas zajęć uczniowie sprawdzali, jak z matematyki korzystają przedstawiciele różnych zawodów: kucharze, krawcy czy muzycy. Trenowali projektowanie, wyobraźnię przestrzenną czy odmierzanie składników. Zobaczyli również jak wygląda praca w różnych profesjach, co pozwoliło im zwiększyć świadomość, w jakich dziedzinach chcieliby się rozwijać.
EKOEKSPERYMENTARIUM
Uczniowie klasy 3 a wzięli udział w programie EkoEksperymentarium dla Dzieci realizowanym w roku szkolnym 2023/2024 zgodnie z wymogami podstawy programowej z zakresu edukacji przyrodniczej. Dzięki wizycie w domu Łaskotków i informacjom ukrytym w jego pokojach można łatwo zrozumieć, jak wielkie znaczenie dla środowiska ma zmiana drobnych nawyków. Wykonując zadania dzieci uczą się jak dbać o środowisko, odkrywają proste sposoby na dbanie o swoje zdrowie, rozwój, samopoczucie i Ziemię.
Europejski Tydzień Kodowania Code Week
Uczniowie klasy 3 a tradycyjnie włączyli się w tę inicjatywę, w ramach której europejskie państwa rywalizują w liczbie zorganizowanych wydarzeń związanych z programowaniem. Uczniowie korzystali w tym czasie ze sprzętu zakupionego z programu Laboratoria Przyszłości. Dzięki Code Week uczniowie mieli okazję do ćwiczenia umiejętności analitycznego, logicznego i kreatywnego myślenia. Nasza klasa otrzymała certyfikat Code Week 2024.
Międzynarodowy projekt eTwinning : Bio Kids
Projekt STEAM, w którym uczniowie dowiadują się co to jest biomimikra. Przedstawiają swoje innowacyjne pomysły wykorzystując sztuczną inteligencję. Budują modele, doświadczają. Szukają odpowiedzi na pytania: Czego możemy nauczyć się od natury? Jaka powinna być architektura przyszłości? Idea poszukiwania rozwiązań z przyrody jest tak długa jak historia cywilizacji. Przez wieki obserwacje świata natury były stosowane świadomie lub intuicyjnie w kulturze, wierzeniach, sztuce i architekturze. Przyroda stała się źródłem inspiracji dla koncepcji maszyn latających Leonarda da Vinci. Dzięki niej na wzór łopianu powstały rzepy do ubrań. Dzieci poznają kilka przykładów takich rozwiązań, budują modele, badają i wyciągają wnioski z obserwacji.
Międzynarodowy projekt e Twinning FUN DAYS AT SCHOOL
Projekt ma na celu rozwój wyobraźni i kreatywności dzieci. Ma zachęcić uczniów z różnych krajów do wzajemnego doceniania się i zrozumienia różnic, do wsparcia i solidarności. Ma również wzmocnić wiarę uczniów w sukces poprzez zwiększanie ich pewności siebie. Jednocześnie ma nauczyć dzieci świadomie i efektywnie korzystać z technologii. Zakłada rozwój ekspresji i umiejętności językowych uczniów. W tym projekcie uczniowie dowiadują się, że nauka może być świetną zabawą. Wykonując zadania escape roomu, przebrani za agentów tropiących kolejne zadania, rozwiązują zagadki logiczne. Wykonują magiczne eksperymenty. Kodują i programują. Ten projekt pokazuje, że nauka nie musi być nudna.
Międzynarodowy projekt eTwinning : Art-habet or the alphabet with art czyli alfabet ze sztuką
Uczniowie wykonują różne aktywności wokół alfabetu. Wykonując zadania, mają okazję rozwijać swoją wyobraźnię i kreatywność, zdobywać wiedzę poprzez zabawę. We współpracy z partnerami przygotowują między innymi propozycje nazw ciekawych miast i ich zabytków. Układają je w porządku alfabetycznym. Następnie w zespołach przygotowują informacje o tych miejscach. Na tej podstawie powstaje gra edukacyjna, w którą grają na spotkaniu on-line w czasie rzeczywistym. Uczniowie przygotowują propozycje kreatywnego wykonania liter alfabetu. Umieszczają je w książce Book Creator, z której mogą korzystać wszyscy partnerzy. W kolejności alfabetycznej przedstawiony jest również spis artystów i ich dzieł. Każdy zespół wybiera jedno nazwisko i przygotowuje materiały na temat artysty. Materiały udostępnione są partnerom. W ten sposób powstaje bogaty zbiór dotyczący artystów. Cały projekt opracowany jest w języku angielskim.
Projekt edukacyjny w ramach Uniwersytetu Dzieci w Klasie
Uczniowie klasy VIII a uczestniczyli bezpłatnym projekcie edukacyjnym w ramach programu „Uniwersytet Dzieci w Klasie”. Z wychowawczynią Alicją Gawrońską realizowali projekt „Ja w świecie emocji”. Tematyka zajęć skupia się m. in. na oswajaniu emocji, dbania o swoje granice, poznawaniu swoich mocnych stron i budowaniu relacji z innymi. Program uwzględnia scenariusze z doradztwa zawodowego.
„Przygody Przedsiębiorczego Dżeka”
Ogólnopolski projekt edukacyjny z zakresu przedsiębiorczości inspirowany książką Janusza Korczaka pt. „Bankructwo małego Dżeka”, która opublikowana w 1924 roku, pozostaje aktualna aż do dziś.
Książka nie tylko porusza istotne sprawy, dotyczące handlu czy gospodarki, ale uczy samodzielnego myślenia i brania odpowiedzialności za swoje działania. W prosty sposób wyjaśnia podstawowe pojęcia ekonomii, jak np. koszty, ubezpieczenie czy bank oraz pokazuje jak skutecznie działać wspólnie z przyjaciółmi.
Cele i założenia projektu „Przygody przedsiębiorczego Dżeka” to:
- rozwój kluczowej kompetencji w europejskim systemie edukacji,
- przekazanie nauczycielom narzędzi edukacyjnych wspomagających przekazywanie wiedzy ekonomicznej,
- kształtowanie cech osobowych i postaw przedsiębiorczych,
- dostarczanie wiedzy i umiejętności dotyczących przedsiębiorczości,
- budowanie umiejętności uczestnictwa w życiu społecznym,
- przygotowanie do bycia cenionym pracownikiem,
- aktywne działanie na rzecz rozwoju gospodarczego,
- przeciwdziałanie bezrobociu i wykluczeniu społecznemu,
- zachęcanie do prowadzenia firm i własnej działalności.
Projekt - Uniwersytet Dzieci "Matematyka - kto w pracy liczy, mierzy i waży"
Praca na projektem rozwija ciekawość uczniów. Podczas projektu dzieci rozbudzają swoją wyobraźnię, trenują pracę w grupie i prezentowanie własnych wypowiedzi na forum oraz uczą się szacunku wobec innych. Podczas zajęć uczniowie sprawdzą, jak z matematyki korzystają przedstawiciele różnych zawodów: kucharze, krawcy czy muzycy.
Ogólnopolski Projekt Edukacyjny „Luźne lekcje z naukowcami- poznajemy
i eksperymentujemy”
W pracy nad projektem uczniowie poznają sylwetki znanych naukowców oraz wykonują eksperymenty. Nauka kryje w sobie wiele sekretów, które dzieci bardzo chętnie odkrywają. Poznały już postać polskiej noblistki Marii Curie -Skłodowskiej oraz Mikołaja Kopernika i Izaaka Newtona. Wykonali kilka eksperymentów takich jak „Bańka w bańce”, „Tornado”, eksperymenty z wodą, wyhodowali kryształki soli. Mali badacze prowadzą notesy obserwacji.
Projekt Dziecko z pasją
Projekt Uniwersytetu Dzieci "Sztuka. Skąd artyści czerpią inspiracje?"
W czasie zajęć uczniowie zgłębiają tajniki pracy ilustratorki książek i wielu malarzy. Zainspirowani ich pracami, tworzą własne dzieła. Na lekcjach powstają abstrakcyjne rzeźby
z papieru, ozdobne okładki na zeszyty z ludowymi wzorami, obrazy tworzone tradycyjną turecką techniką “ebru”, a także prace inspirowane martwą naturą, krajobrazem i wyobraźnią. Uczniowie poznają sztukę za pomocą zmysłów: dotyku, zapachu, wzroku i słuchu. Zwieńczeniem projektu jest przygotowanie wernisażu, na którym uczniowie zaprezentują swoje prace.
Międzynarodowy projekt edukacyjny - kreatywne prace plastyczne
Projekt wspiera rozwój kreatywności i wyobraźni. Tworzenie prac plastycznych inspirowanych przyrodą, architekturą, literaturą dziecięcą i najbliższym otoczeniem za pomocą różnych technik rysunkowych, malarskich, graficznych, papierowych i mieszanych. Raz w miesiącu wybieramy zadanie i realizujemy zajęcie plastyczne i publikujemy na stronie projektu.
Współpraca z Uniwersytetem Wrocławskim
Szkoła Podstawowa nr 3 im. K. Makuszyńskiego w tym roku szkolnym nawiązała współpracę z Uniwersytetem Wrocławskim. Spotkania z naukowcami wzbogacają wiedzę, pozwalają na zaplanowanie dalszej ścieżki edukacyjnej
i zbliżają dzieci do odkrywania własnych pasji.
Inauguracją współpracy była wycieczka na Uniwersytet Wrocławski, podczas której pod czujnym okiem dwóch przewodników uczniowie klas szóstych oraz ósmej mieli okazję zobaczyć najpiękniejsze miejsca tej słynnej uczelni. W barokowym gmachu projektu Krzysztofa Tauscha podziwiali zbiory poświęcone dziejom uczelni – począwszy od XV wieku do chwili obecnej. Ogromne wrażenie wywarły zabytkowe sale: Aula Leopoldyńska, Oratorium Marianum oraz Wieża Matematyczna z tarasem widokowym. Zainteresowanie w dawnym Obserwatorium Astronomicznym wzbudziła wytyczona na posadzce pomieszczenia linia południkowa – jest to jedyny tego typu przyrząd astronomiczny w Polsce.
28 listopada gościliśmy w naszej szkole dra Roberta Losiaka, pracownika uczelni, który przeprowadził warsztaty nt. „Pejzaż dźwiękowy środowiska”.
W ramach projektu w styczniu odbyło się kolejne wyjazdowe spotkanie: „O sztuce i nie tylko”, następnie „Nowe media w sztuce” – w galerii Op enheim we Wrocławiu. W kolejnych miesiącach „Elementy dzieła filmowego”, „O kamieniach”, Pejzaż dżwiękowy środowiska” – warsztaty terenowe. Zajęcia przeprowadzą: dr hab. Renata Tańczuk, dr Małgorzata Dancewicz – Pawlik, dr Dawid Junke, dr hab. Adam Nobis i ponownie dr Robert Losiak.
Program EkoEksperymentarium
W roku szkolnym 2023/2024 uczniowie klasy 3 a wzięli udział w projekcie EKOEKSPERYMENTARIUM ONLINE. Patronat honorowy nad projektem objęło Ministerstwo Klimatu i Środowiska. EkoEksperymentarium uczy i rozwija dobre praktyki ekologiczne u uczniów. Pokazuje jak świadomie robić zakupy, sprzątać czy oszczędzać wodę – wszystko w formie gry, odzwierciedlającej codzienne czynności. Tematyka ochrony środowiska czy ograniczenia konsumpcjonizmu podane są w sposób atrakcyjnej gry, ponieważ twórcy sięgają po proste komunikaty i działania, które mają przełożenie na codzienność każdego z nas. Nagrodą w grze jest przede wszystkim świadomość wprowadzanie drobnych zmian, które zmieniają świat na lepszy. Dzięki projektowi uczniowie poszerzyli swoją wiedzę o ekologii oraz otrzymali certyfikat udziału w programie.
Certyfikat (1) |
Projekt eTwinning „Dyniowisko”
Uczniowie klasy 3 a brali udział w projekcie e Twinning pod opieką Ambasadora programu. Projekt zakończono 28 listopada 2023 r. Poprzez udział w projekcie uczniowie poszerzyli swoją wiedzę na temat dyni w rozumieniu przyrodniczym oraz rozwijanie aktywności i wyobraźni twórczej poprzez różnorodne wykorzystanie dyń w działaniach m.in. matematycznych, plastyczno-technicznych. Rozwijali inwencję twórczą, a także poznawali różne narzędzia TIK.
Rok szkolny 2022/2023
Ekoeksperymentarium
Ekoeksperymetarium to projekt, który powstał dzięki wsparciu Ministerstwa Klimatu i Środowiska. Uczy i rozwija dobre praktyki ekologiczne u dzieci. Uczniowie klasy 2a w prosty i przyjemny sposób mogli zdobyć wiedzę o ekologicznych nawykach związanych z oszczędzaniem wody, ciepła, energii elektrycznej i zasobów naturalnych.
Międzynarodowy projekt edukacyjny "Wirtualne podróże"
Uczniowie klasy 1 a i 2 a w roku szkolnym 2022/2023 realizują projekt „Wirtualne podróże”- Nauka w plecaku. Projekt rozwija takie kompetencje, jak: wiedza o świecie, kreatywność, skupienie, otwartość, akceptacja. Udział w projekcie jest okazją do nawiązania współpracy i znajomości z nauczycielami i zespołami klasowymi z różnych części świata. W czasie zadań wykonywanych w ramach projektu „Wirtualne podróże” realizowane są zapisy z podstawy programowej.
Danuta Wawrzyniak, Beata Minta
“Dzieci uczą rodziców”
W roku szkolnym 2022/2023 klasa 2a przyłączyła się do czwartej ogólnopolskiej edycji akcji “Dzieci uczą rodziców”. Uczniowie każdego miesiąca realizują zadania. Głównym celem akcji jest zachęcenie rodziców do zwiększenia ilości czasu poświęcanego na wspólną naukę z dziećmi.
Danuta Wawrzyniak
Uczeń w sieci. Jak mądrze korzystać z Internetu?
W roku szkolnym 2022/2023 klasa 2 a dołączyła do projektu edukacyjnego Uniwersytet Dzieci: „Uczeń w sieci. Jak mądrze korzystać z Internetu?” W czasie projektu uczniowie zdobędą wiedzę na temat różnych zagrożeń związanych z użytkowaniem internetu, poznają zasady bezpiecznego umieszczania treści w sieci, a także ograniczenia w korzystaniu z cudzych utworów. Podczas zajęć uczniowie będą tworzyć bezpieczne hasła i analizować informacje znalezione w internecie pod kątem autentyczności. Dodatkowo będą mieli okazję zastanowić się jak zadbać o cyfrową równowagę.
Projekt będzie realizowany od września 2022 roku do czerwca 2023 roku.
Danuta Wawrzyniak
Międzynardowy Dzień Kropki z eTwinnig
Uczniowie klas I a i II a zrealizowali zadania projektowe z okazji Dnia Kropki. Głównym celem projektu było pokazanie, że każdy człowiek potrafi być kreatywny, a „zwykła kropka” może sprawić, iż odkryje on w sobie niezwykłe pokłady twórczej inwencji. Dzieciom udało się zrealizować kilka kreatywnych zadań, napisać i zilustrować wspólne opowiadanie pt. „Wędrówka kropki”. Podczas zajęć uczniowie spotkali się online z partnerami projektu i zagrali w grę stworzoną specjalnie dla nich. Dzieci tańczyły, rysowały i śpiewały. To był bardzo radosny dzień.
Beata Minta, Danuta Wawrzyniak
Rok szkolny 2021/2022
"WF z AWF"
Nasza szkoła bierze udział w Projekcie "WFzAWF", którego celem jest poprawa i monitoring stanu kondycji fizycznej dzieci i młodzieży po powrocie do zajęć stacjonarnych – walka ze skutkami pandemii koronawirusa.
„ZASIĘGNIJ JĘZYKA - #MDJO2022”
Zasięgnij języka - #MDJO2022” to projekt STEAM, w ramach którego uczniowie realizowali wyzwania związane z znajomością polskiej frazeologii i ortografii.
https://trzeciaklasa2018.jimdofree.com/projekty-2021-2022/mdjo/
"TAJEMNICE ZAMKU KRÓLOWEJ MATEMATYKI"
Matematyka jest nauką, która dostarcza narzędzi do poznawania środowiska i opisu zjawisk, dotyczących różnych aspektów działalności człowieka. „Tajemnice zamku Królowej Matematyki” to trzymiesięczny projekt matematyczny w formie gamifikacji, skierowany do uczniów klas 1- 3. Głównym założeniem projektu jest zainteresowanie matematyką oraz podniesienie kompetencji matematycznych uczniów poprzez zabawę.
https://trzeciaklasa2018.jimdofree.com/projekty-2021-2022/tajemnice-zamku-kr%C3%B3lowej-matematyki/
BUTTERFLY EFFECT
Celem projektu jest poznanie cyklu życia motyla. Uczniowie poznają proste zwroty w języku angielskim oraz podstawowe słownictwo partnerów dotyczące motyli, wiosny - stworzą słownik wiosenny w języku angielskim i wszystkich partnerów. Poznają wiersz o motylach, będą podziwiać piękno motyli na zdjęciach, tworząc ART, kręcąc filmy i krótkie spektakle. Posłuchają książki „Bardzo głodna gąsienica” i postarają się zapamiętać kilka fragmentów tej historii. Uświadom sobie, że najmniejsza zmiana w naszych nawykach może spowodować wielką zmianę (na lepsze lub gorsze w środowisku i życiu motyli).
https://trzeciaklasa2018.jimdofree.com/projekty-2021-2022/butterfly-effect/
Projekt edukacyjny w ramach Uniwersytetu Dzieci
Uczniowie klasy 1 a uczestniczą w projekcie „Ciekawskie pierwszaki. Jak poznawać świat w klasie?
Podczas realizacji projektu uczniowie będą trenować pracę indywidualną i w zespole, rozwiną swoją kreatywność i umiejętność krytycznego myślenia. Zobaczą, że warto nie tylko pytać, ale też poznawać świat wszystkimi zmysłami.
Opiekun Danuta Wawrzyniak
Program „Poznaj Polskę”
W dniach 09-10 grudnia 50 uczniów z klas V i VI udali się na wycieczkę w ramach programu „Poznaj Polskę”.
Jednym z jego punktów było zwiedzanie katedry pw. Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny i św. Wojciecha w Gnieźnie. Następnym etapem wycieczki był Toruń, a w nim Starei Nowe Miasto, Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy oraz Muzeum Toruńskiego Piernika. Największą atrakcją okazały się zabawy i doświadczenia w Młynie Wiedzy oraz wypiek własnoręcznie wykonanych pierników. Wszystkich zachwyciła toruńska starówka, która wprowadziła nas w magiczny, świąteczny nastrój.
„Poznaj Polskę” to pilotażowe przedsięwzięcie Ministra Edukacji Narodowej i Nauki. Jego celem jest m. in. wzbogacenie i uatrakcyjnienie procesu dydaktycznego. Cieszymy się, że uczniowie naszej szkoły mogli wziąć w nim udział i dzięki temu poznali nasze dziedzictwo narodowe i kulturowe.
Opiekunowie:
Iwona Domagała, Alicja Gawrońska,
Agnieszka Konieczna, Kamila Szymczak
"Szkoła z wiatrem"

Projekt eTwinning Bee Happy realizowany przez klasę 2 c.
Cel: Bee Happy to projekt STEAM, w ramach którego uczniowie poznają pszczoły i ich życie. Poprzez różnorodne zajęcia STEAM dowiedzą się o życiu pszczół, uczniowie staną się naukowcami, będą zbierać informacje o populacjach pszczół w miastach i na wsi. Będą angażować się w zajęcia STEAM - budują ule, budują pszczoły z klocków Lego, bawią się w teatr, malują i śpiewają, zostaną kucharzami i gotują potrawy z miodem, piszą własną książkę kucharską. Będą programować i kodować. Zostaną wolontariuszami i stworzą społeczną kampanię na rzecz ochrony pszczół.
Pozostałe informacje na stronie
https://drugaklasa.jimdofree.com/klasa-ii/projekty/bee-happy/
Międzynarodowy projekt eTwinning „STEPS FOR THE CLIMATE”
Każdy krok projektu Steps for Climate przybliża nas do lepszego świata. Dzieci z klasy 2 c wiedzą, co oznacza zmiana klimatu, widzą zmianę, czują zmianę… Ale nie wiedzą, czy inni ludzie usłyszą ich głos. Chcą spróbować.
Celem projektu jest podjęcie kroków na rzecz klimatu, wychowanie pokolenia, które kocha przyrodę, chroni środowisko i walczy o przyszłość świata.
Opis działań projektowych znajduje się na stronie
https://drugaklasa.jimdofree.com/klasa-ii/projekty/kroki-dla-klimatu/
Kreatywność i skuteczność procesu edukacyjnego w edukacji wczesnoszkolnej rośnie, gdy zachowana jest przemyślana równowaga między możliwościami, jakie daje świat cyfrowy, a inspiracją czerpaną z kultury i przyrody.
W tym projekcie uczniowie klasy 2 c uczą się, bawią i pracują z przyrodą i otoczeniem.
Działania projektowe pozwalają im odkrywać otoczenie, tworzyć, wykorzystywać zasoby TIK i - co najważniejsze - cieszyć się miejscem, w którym żyją.
Przestrzeń na zewnątrz nie służy już tylko rekreacji - jest to środowisko wykorzystywane przez nich do nauki
https://drugaklasa.jimdofree.com/klasa-ii/projekty/natura-to-moja-kultura/
PROJEKT eTWINNING
„ARTIK KAÇMIYORUM SAYILARDAN / I AM NO LONGER FROM THE NUMBERS”
Na terenie naszej szkoły jest realizowany przez Alicję Gawrońską międzynarodowy projekt: ARTIK KAÇMIYORUM SAYILARDAN / I AM NO LONGER FROM THE NUMBERS. Jego uczestnikami są uczniowie z klasy VIIc: Monika Brdys, Gabriela Golińska, Monika Wieczna, Hanna Trawińska oraz uczeń z klasy VIIIb Robert Wojtkowiak. Uczniowie tworzyli swoje awatary, przedstawiali się w języku angielskim. Tworzyli logo projektu. Przygotowali prezentację o naszej szkole wraz z opisem zdjęć w języku angielskim. Odbyły się spotkania w grupach mieszanych na platformie Zoom. Uczniowie zostali podzieleni na grupy. Każdy z nauczycieli ma teraz w swojej grupie po jednym dziecku z każdej szkoły. Ponieważ w projekcie biorą udział uczniowie z Turcji i tylko z naszej szkoły, to w każdej grupie jest tylko jedna osoba z Polski. Uczniowie aktywnie uczestniczą w zajęciach, grają w gry matematyczne, doskonalą umiejętność komunikacji w języku angielskim i tureckim. Większość grup, w tym grupa, której opiekunem jest Alicja Gawrońska rozwiązywała zadania dotyczące podzielności liczb. W celu przybliżenia uczestnikom z Turcji naszego kraju zostały dodane zdjęcia z naszego pięknego miasta oraz z Warszawy. Jedna z grup została zapoznana z układem słonecznym. Spotkania dostarczają uczestnikom dużo emocji i zadowolenia, że swoją wiedzą i umiejętnościami można dzielić się z innymi i dużo uczyć się od siebie wzajemnie. Wszyscy uczestnicy projektu mają nadzieję, że gry utworzone podczas wspólnych spotkań on-line z uczniami i nauczycielami z Turcji i Polski przyczynią się do nauki matematyki poprzez zabawę.
Alicja Gawrońska
Projekt eTwinning
Klasa 2 c realizuje projekt „Kuchcikowo”. Skierowany jest do uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej. Zakłada podniesienie świadomości w zakresie zdrowego odżywiania.
https://drugaklasa.jimdofree.com/klasa-ii/projekty/kuchcikowo/
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Projekt eTwinning realizowany w klasie 2 c. Tym razem dzieci poznają nietypowe święta polskie i nie tylko. Podczas zajęć są stwarzane dla dzieci sytuacje sprzyjające aktywizowaniu myślenia, rozwijania ich aktywności twórczej, nie tylko językowej, ale również plastycznej. Założeniem niniejszego programu jest rozwijanie u dzieci przede wszystkim umiejętności logicznego myślenia i wyobraźni przestrzennej.
https://drugaklasa.jimdofree.com/klasa-ii/projekty/%C5%9Bwi%C4%99ta-dziwne-i-nietypowe/
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
PROJEKT e TWINNING "Let's Go To Fairyland" - "Chodźmy do Krainy Baśni". Projekt realizowany w klasie 2 c .
Każde dziecko uwielbia słuchać bajek. Bajki oferują świat bliski dziecku, z fantastycznymi wydarzeniami i tajemniczą atmosferą. Dzięki temu projektowi staramy się przekazywać uczniom nasze dziedzictwo kulturowe, budując wspólnotę między krajami.
https://drugaklasa.jimdofree.com/klasa-ii/projekty/let-s-go-to-fairyland/
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Międzynarodowy projekt eTwinning realizowany w klasie 2 c ma na celu zaangażowanie wszystkich uczestników w działania w dziedzinie STEM. W trakcie zajęć uczniowie w ciekawy sposób zdobędą wiedzę i doświadczenie matematyczne. Wykonają obliczenia, stworzą proste konstrukcje i zbudują modele. Będą używać narzędzi do programowania i robotów do nauki.
https://drugaklasa.jimdofree.com/klasa-ii/projekty/encoded-for-fun/
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Klasa 2 c realizuje projekt eTwinning „Kierunek bezpieczeństwo”, który zakłada podniesienie świadomości w zakresie szeroko rozumianego bezpieczeństwa.
Więcej na stronie https://drugaklasa.jimdofree.com/klasa-ii/projekty/bezpiecze%C5%84stwo/
Projekt eTwinning „Łącz kropki” na matematyce
Już kolejny raz uczniowie naszej szkoły wraz z nauczycielami biorą udział w projekcie eTwinning z okazji Dnia Kropki „Łącz kropki”. Na lekcjach matematyki, zajęciach indywidualnych oraz zajęciach z wychowawcą prowadzonych przez Alicję Gawrońską uczniowie z klas IV-VIII rozwiązywali zadania z kropką w tle. Były to zabawy m. in. z kostkami, pusami. Grano w Samotnika, Dobble. Na Matlandii ćwiczono tabliczkę mnożenia. Jednak najwięcej emocji wzbudziły spotkania on-line oraz quizy rozegrane z uczniami z Szkoły Podstawowej nr 1 w Koźminie Wlkp. Elżbieta Wojtkowiak przygotowała dla nas zadanie w aplikacji LearningApps. Natomiast jej uczniowie zmierzyli się z zadaniami w aplikacji Quizizz.
Podczas tygodnia kreatywności wymieniano się również pomysłami z Barbarą Łakomiak (Szkoła Podstawowa w Lutogniewie) oraz Marią Szczęsną (Szkoła Podstawowa w Gostyniu). Korzystano z przygotowanych wspólnie kart pracy i różnych zadań, w których nie mogło zabraknąć kropki.
Dzień Kropki świętowano nie tylko na matematyce. Uczniowie klasy Va na zajęciach z wychowawcą w kropkach zapisywali swoje talenty. Prace zdobią gazetkę klasową.
Więcej informacji:
https://ajga65.wixsite.com/mojaklasa/single-post/2020/09/18/dzie%C5%84-kropki-na-matematyce
link https://drugaklasa.jimdofree.com/klasa-ii/projekty/%C5%82%C4%85cz-kropki/
Rok szkolny 2019/2020
eTWINNING NATURE FRIENDLY
W roku szkolnym 2019/2020 klasa I c przystąpiła do projektu eTWINNING NATURE FRIENDLY, który poruszał zagadnienia globalnego ocieplenia. Efektem końcowym były wspólne pomysły dotyczące tego, co ludzie muszą zrobić, aby poprawić sytuację na Ziemi. Projekt został opisany na blogu https://beatam2016.jimdofree.com/projekty/nature-friendly/
https://franciszka66.wixsite.com/mojeprojekty/projekty-etwinning
https://beatam2016.jimdofree.com/projekty-dzień-kropki/
Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2020
Projekt jest realizowany w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 (Oś Priorytetowa 8, Działanie 8.1.,Poddziałanie 8.1.3). Głównym celem Projektu jest podniesienie kompetencji ICT 4940 nauczycieli i 11680 uczniów z 600 wielkopolskich szkół prowadzących kształcenie ogólne na poziomie podstawowym i ponadpodstawowym. Nasza szkoła od 1 listopada 2019 r. do 31 maja 2020 r. realizuje podprojekt Uczniowskie Laboratoria Informatyczne.
Zajęcia ukierunkowane są na rozwój myślenia krytycznego i kompetencji cyfrowych. Nauczyciel oraz uczniowie mają stały dostęp do pomocy w organizacji i przeprowadzaniu zajęć z wykorzystaniem tabletu, laptopów oraz nowoczesnych urządzeń wspierających realizację zajęć z wykorzystaniem TIK, zakupionych w ramach Projektu CSW@2020. W przedsięwzięciu bierze udział 16 uczniów klasy II a wraz z opiekunami Danutą Wawrzyniak i Beatą Mintą. Realizacja projektu edukacyjnego dla dzieci jest prowadzona w formie zajęć pozalekcyjnych z wykorzystaniem aktywnych metod pracy z uczniem, pracy metodą projektu, pracy metodą wyprzedzającą, wykorzystanie eksperymentów oraz różnych form pracy z zastosowaniem komputera i Internetu.
Projekt Cyfrowa Szkoła Wielkopolsk@ 2020 otwiera przed uczniami nowe możliwości, które wykorzystają także po zakończeniu przewidzianych w nim działań.
Projekt „Technologie z klasą”
W roku szkolnym 2019/2020 uczniowie klasy 2 a wraz z wychowawcą Danutą Wawrzyniak uczestniczą w bezpłatnym projekcie „Technologie z klasą. Jak porozumiewają się roboty?”, który został stworzony w ramach programu „Uniwersytet Dzieci w Klasie”.
Projekt edukacyjny w ramach Uniwersytetu Dzieci w Klasie
Uczniowie naszej szkoły uczestniczą w bezpłatnym projekcie edukacyjnym w ramach programu „Uniwersytet Dzieci w Klasie”. Uczniowie klasy IVa pod okiem Alicji Gawrońskiej realizują projekt „Lekcje z klasą. Jak odczytywać emocje?”. Dzięki zajęciom uczniowie kształcą kompetencje społeczne. Uczą się, jak rozpoznawać własne emocje, w jaki sposób je wyrażać. Dzięki udziałowi w projekcie nauczą się pracy w zespole oraz nawiązywania relacji. Natomiast uczniowie klasy VIa z wychowawcą Łukaszem Mikołajczykiem uczestniczą w projekcie „Lekcje z emocjami. Jak dbać o swój nastrój?”. Dzięki realizacji zadań uczniowie wspierani są w rozwoju umiejętności radzenia sobie z własnymi uczuciami. Uczą się, jak rozpoznawać, oswajać i wyrażać emocje. Poznają wartość i rolę różnych uczuć. Swoje postępy w realizacji poszczególnych tematów uczniowie notują w otrzymanych indeksach.
Projekt eTwinning Labe „Zagrajmy w kropki, czyli Dot Day 19”
W tym roku szkolnym na zajęciach z matematyki prowadzonych przez Alicję Gawrońską realizowano projekt eTwinning „Zagrajmy w kropki, czyli Dot Day 19”. Podczas jego realizacji stosowano nowoczesne metody nauczania z wykorzystaniem TIK. Innowacją pedagogiczną była forma elektroniczna, wizualizacja. Korzystano m. in. z Quizziz, Kahoot, dzięki czemu rozwijano kluczowe kompetencje niezbędne do życia i pracy w społeczeństwie informacyjnym. Uczniowie współpracowali w grupach ucząc się jedni od drugich. Wszyscy uczestnicy projektu dostrzegli użyteczność matematyki i kropki w życiu codziennym. Udział w projekcie przyczynił się do wzbogacenia warsztatu pracy uczestniczących w nim nauczycieli. Wymieniono się swoim doświadczeniem i metodami pracy z nauczycielami ze szkół partnerskich. Wspólnie z p. Elżbietą Wojtkowiak (SP nr 1 z Koźmina Wlkp.) udało się zrealizować wiele zadań, zwłaszcza w klasach czwartych. Uczniowie uczestniczyli w wideokonferencji oraz wspólnych quizach. Uczniowie naszej szkoły korzystali z niektórych opracowanych materiałów podczas lekcji matematyki. Realizacja projektu pozytywnie wpłynęła na wizerunek szkoły jako placówki, w której uczniowie mają możliwość poszerzenia swoich horyzontów, zainteresowań i uzdolnień. Cieszy fakt, że nasze wspólne działania zostały pozytywnie ocenione i projekt otrzymał Krajową Odznakę Jakości.
Projekt eTwinning Labe „Matematyka w informatyce”
Projekt przeznaczony jest dla uczniów szkół podstawowych. W jego ramach odbyła się m. in. wideokonferencja ze Szkołą Podstawową z Lutogniewa połączona z quizem „Z algebrą za pan brat”. Zaplanowano realizację wydarzenia „Dzień bezpiecznego internetu”. Projekt jest w trakcie realizacji. Jego celem jest pokazanie uczniom zastosowania matematyki i informatyki w życiu codziennym.