logo labolatorium przyszłości

Nasza szkoła przystąpiła do projektu Laboratoria Przyszłości powołanego w ubiegłym roku przez Ministerstwo Edukacji i Nauki. Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Wspólną misją obu instytucji jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.

Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). W ramach Laboratoriów Przyszłości organy prowadzące szkoły otrzymają od państwa wsparcie finansowe warte ponad miliard złotych, dzięki któremu miliony polskich uczniów będą mogły uczyć się poprzez eksperymentowanie i zdobywać w ten sposób praktyczne umiejętności.

Nasza szkoła otrzymała w sumie do dyspozycji 108 600zł. Do końca grudnia zamówiliśmy sprzęt wykorzystując 60% powyższej sumy. Zamówione artykuły to:

-aparat fotograficzny Canon PowerShot G7 X Mark II,

-drukarki 3D Banach School z pakietem dydaktycznym,

-roboty Abilix Krypton 4,

-Roboty Photon EDU – pakiet rozszerzony,

-LEGO® Education SPIKE™Prime – zestaw podstawowy,

-zestaw edukacyjny Arduino,

-stacja lutownicza HOT AIR z grotem,

-zestaw oświetleniowy,

-mikrofon kierunkowy SaramonicVmic-Mini,

-mikroportSaramonic Blink 500,

-gimbal do aparatu fotograficznego i kamery,

-statyw do aparatu i kamery,

-pistolety do kleju na gorąco,

-młotki ślusarskie,

-wypalarki i lutownice do drewna,

-zestawy pędzli,

-nożyczki,

-małe krosna,

-deski do prasowania,

-żelazka,

-miksery,

-opiekacze,

-czajnik elektryczny,

-noże,

-waga kuchenna,

-miski plastikowe,

-zestaw elektroniczny,

-eksperymenty – obwód prądu,

-listwy antyprzepięciowe,

-pojemniki do przechowywania niektórych sprzętów.

 

Zakupiony sprzęt będzie wykorzystywany w edukacji wczesnoszkolnej oraz na takich zajęciach jak informatyka, technika, plastyka i fizyka. Mamy nadzieję, że, zgodnie z oczekiwaniami, uatrakcyjni on lekcje, pomoże uczniom poszerzać swoje zainteresowania i pozwoli na rozwijanie różnych umiejętności przydatnych nie tylko w szkole, ale też w życiu codziennym czy może w późniejszym życiu zawodowym.

sprzęt zakupiony z funduszy labolatorium przyszłości    sprzęt zakupiony z funduszy labolatorium przyszłości   sprzęt zakupiony z funduszy labolatorium przyszłości   sprzęt zakupiony z funduszy labolatorium przyszłości   sprzęt zakupiony z funduszy labolatorium przyszłości    sprzęt zakupiony z funduszy labolatorium przyszłości

 

ROK SZKOLNY 2024/2025

WARSZTATY DZIECKO Z TATĄ

Młotki, gwoździe, wyrzynarka, klej na ciepło...wszystko to poszło w ruch podczas warsztatów Dziecko z Tatą. Tatusiowie wraz z dziećmi z klas I-III spotkali się w wrześniowe czwartkowe popołudnie na zajęciach z drewnem. Rodzinnie przygotowali statki lub łódki, które po skończonej pracy można było zabrać do domu. 

Zdjęcie Zdjęcie Zdjęcie Zdjęcie Zdjęcie Zdjęcie Zdjęcie Zdjęcie

 

#roboty #współpraca

Uczniowie klasy 3a zapoznali dzisiaj młodszych kolegów z klasy 1b z robotami: Photonem i DashDotem. Zademonstrowali jak programuje się drogę dla robotów w aplikacjach i jakie efekty specjalne mogą wykonać podczas podróży. Następnie młodzi adepci programowania sami pracowali na robotach. Kolejny krok za nami....

ZdjęcieZdjęcieZdjęcieZdjęcieZdjęcie

 

#roboty #kodowanie

Pierwsze spotkanie klasy 1b z ozobotami. Kodowanie drogi dla robocików okazało się dla dzieciaków mega frajdą. Złapali bakcyla i chcieli więcej. :D

ZdjęcieZdjęcieZdjęcie

 

 

ROK SZKOLNY 2023/2024

ZAJĘCIA KOMPUTEROWE Z WYKORZYSTANIEM KLOCKÓW

Klocki Lego, znane z dzieciństwa wielu pokoleń, ewoluowały, by stać się narzędziem edukacyjnym wspierającym rozwój umiejętności z zakresu STEM (nauki, technologii, inżynierii i matematyki). Zajęcia komputerowe z wykorzystaniem klocków Lego to nie tylko doskonała zabawa, ale także skuteczna metoda nauki przez doświadczenie, która przygotowuje uczestników do przyszłych wyzwań. Pozyskane z Laboratorium przyszłości zestawy pozwalają na budowanie robotów i innych maszyn, które można następnie zaprogramować do wykonania określonych zadań. Dzięki temu uczniowie nie tylko rozwijają umiejętności logicznego myślenia i rozwiązywania problemów, ale także mają okazję do nauki kodowania w przyjaznym i zachęcającym środowisku. Podczas zajęć komputerowych uczniowie klasy 2a zbudowali zgodnie z instrukcją oraz zaprogramowali tańczącą postać. To było dla nich bardzo inspirujące przeżycie.

klocki (canva.com)

LEGO EDUCATION SPIKE PRIME

Uczniowie klasy III a pod opieką Danuty Wawrzyniak biorą udział w edukacyjnych wyzwaniach. Wykorzystują na zajęciach dodatkowych zestawy LEGO EDUCATION SPIKE PRIME zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości przenieśli się do parku rozrywki, a następnie zaprogramowali w aplikacji swoje prace. Zadowolenie i zaangażowanie uczniów było bardzo duże.  Zajęcia z robotyką to nie tylko zabawa, ale być może początek wielkiej kariery naukowej. Uczniowie mają szansę na rozwijanie kreatywności, pasji, zainteresowań i talentów, które przełożą się na lepszy start w dorosłość, jak również pracy zespołowej i dbania o porządek na stanowisku pracy oraz radzenia sobie w życiu codziennym.

Zdjęcie Zdjęcie Zdjęcie Zdjęcie Zdjęcie

Makieta funkcjonalnego osiedla na lekcji techniki

Uczniowie klas szóstych rozpoczęli pracę nad makietami funkcjonalnego osiedla. W pracy wykorzystują najróżniejsze materiały, ale najważniejsza jest pomysłowość! Na razie obie klasy mają za sobą po dwie godziny pracy. Na lekcjach wykorzystano sprzęt z Laboratorium Przyszłości: klej na gorąco,nożyczki, nożyki do cięcia papieru, przedłużacze.

Zdjęcie Zdjęcie Zdjęcie ZdjęcieZdjęcie

 

TWÓRCZE I KREATYWNE MYŚLENIE Z KOLOCKAMI KORBO

Podczas zajęć adaptacyjnych, które odbyły się w sierpniu na terenie naszej szkoły uczniowie klas pierwszych mieli okazję tworzyć budowle z klocków KORBO. Dzieci konstruowały przeróżne dzieła, które działały. Budowanie pojazdów, które mogły jeździć dzięki ruchomym kółkom okazało się dla dzieci świetną zabawą. Rosła w nich wiara w siebie, iż potrafią złożyć coś, czym mogli się bawić. Dzięki konstruowaniu klockami KORBO pierwszoklasiści uczyli się cierpliwości i współpracy, rozwijali swoją wyobraźnię przestrzenną, koordynację wzrokowo-ruchową oraz realizowali własne pomysły. 

Zdjęcie Zdjęcie Zdjęcie Zdjęcie Zdjęcie

 

ROK SZKOLNY 2022/2023 

KLOCKI KORBO  - KODOWANIE  -  PROGRAMOWANIE

W KLASIE 1 B i 2 A

Uczniowie z klasy 1 b korzystali podczas zajęć edukacyjnych z klocków Korbo, które zostały zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Dla dzieci budowanie z klockami Korbo to konstruowanie, zabawa i nauka w jednym. Uczniowie bawiąc się klockami rozwijały logiczne myślenie, wyobraźnię przestrzenną oraz pracę zespołową.  Natomiast uczniowie z klasy 2 a chętnie uczestniczyli w zajęciach edukacyjnych, kodując i programując na tabletach poprzez wykorzystywanie interesujących i kreatywnych aplikacji multimedialnych. Samodzielnie, swobodnie poszukiwali nowych rozwiązań, wspierali się w trudnych momentach. Uczyli się, że istnieje wiele sposobów na pokonywanie trudności. Zabawa wzbudziła wiele pozytywnych emocji wśród uczniów klas młodszych.

 Zdjęcie Zdjęcie Zdjęcie

Zdjęcie Zdjęcie Zdjęcie

Zdjęcie Zdjęcie Zdjęcie

 

Nauka nie musi być nudna...
14 marca w ramach programu Laboratoria Przyszłości uczniowie klasy III b podczas zajęć edukacji matematycznej doskonalili znajomość tabliczki mnożenia, wykorzystując klocki Korbo. Za pomocą kół zębatych dzieci przedstawiały podane przez nauczyciela działania matematyczne.
Uczniowie przekonali się, że nauka z klockami to świetna zabawa. Na pewno jeszcze nieraz ten środek dydaktyczny "zagości" na naszych zajęciach.


Zdjęcie     Zdjęcie
Zdjęcie     Zdjęcie

 

 

PIROGRAFY
Przy pomocy pirografu, czyli wypalarki do drewna, można stworzyć bardzo ciekawe dekoracje. W lutym na zajęciach indywidualnych powstała pierwsza taka oto tabliczka. Pirografy zakupione oczywiście w ramach Laboratorium Przyszłości.

Zdjęcie      Zdjęcie    Zdjęcie

 

EKSPERYMENTY

W styczniu na zajęciach indywidualnych z techniki omawiano podstawy budowania obwodów elektrycznych. Poznanie podstawowych symboli, ich znaczenia oraz ćwiczenie sposobu łączenia poszczególnych elementów ułatwił zestaw zakupiony w ramach #Laboratorium Przyszłości "Eksperymenty - obwód prądu"

Zdjęcie     Zdjęcie     Zdjęcie

 

Dash i Dot zostały zakupione w ramach projektu „Laboratoria przyszłości”.

Te sympatyczne roboty urozmaiciły naukę języka polskiego w grupie klas I-III. 

napis, logotyp

Na jednych z pierwszych zajęć we wrześniu dzieci poznawały nazwy przyborów szkolnych takich jak: ołówek, gumka, długopis, linijka, kredki, zeszyt, książka, pisaki. Następnie przedmioty te zostały umieszczone na dywanie.  Sterujące robotem dzieci miały za zadanie doprowadzić sprzęt do wybranego przedmiotu i podać jego nazwę w języku polskim. Jeśli przedmiot został poprawnie nazwany, można było szukać następnego.  U dzieci nauka i rozwój są nierozerwalnie związane z zabawą. Uczniowie klas I-III bawiąc się, jednocześnie się uczą. Wykorzystanie zabawy w procesie nauczania jest więc niezbędne, by odnieść sukces w edukacji. Zabawa wnosi do procesu kształcenia pierwiastek swobody i twórczości, uatrakcyjnia go i intensyfikuje.

Uczniowie podczas pracy z robotem PhotonUczniowie podczas pracy z robotem PhotonUczniowie podczas pracy z robotem Photon

 

Na zajęciach dodatkowych w klasie 2 a uczniowie wykorzystywali pomoce pozyskane z projektu Laboratoria Przyszłości. Pracowali z zestawem LEGO Education Spike Prime oraz zaprzyjaźnili się z robotem Photon. Uczniowie chętnie angażowali się w zajęcia, tworząc różne roboty, pojazdy, czy postacie. Dzieciom podczas pracy towarzyszył uśmiech i zadowolenie.

 klocki Uczniowie podczas pracy z klockami lego Uczniowie podczas pracy z klockami lego Uczniowie podczas pracy z klockami lego Uczniowie podczas pracy z robotem Photon

 

LITTLE AND BIG ADVENTURES OF DRAGONFLY

Jest to międzynarodowy projekt eTwinning realizowany przez uczniów klasy 1 a. Jednym z zadań projektowych było przedstawienie „ważki”. Dzieci postanowiły wykorzystać w tym celu klocki Korbo.

Uczniowie podczas pracy z klockami korbo.Uczniowie podczas pracy z klockami korbo.

 

Klocki Korbo w edukacji technicznej

Pomyśl, zbuduj i zakręć

Uczniowie klasy 2b budowali wielowymiarowe modele. Ruchome mechanizmy kół zębatych zachęcały do poznawania zasad mechaniki przy równoczesnym rozwijaniu wyobraźni przestrzennej i motoryki małej. Klocki zapewniły uczniom wiele wyzwań, a także były okazją do wspaniałej zabawy.

Pudełko do klocków korbo  Uczniowie podczas pracy z klockami korboUczniowie podczas pracy z klockami korboUczniowie podczas pracy z klockami korboUczniowie podczas pracy z klockami korboUczniowie podczas pracy z klockami korboUczniowie podczas pracy z klockami korboUczniowie podczas pracy z klockami korboUczniowie podczas pracy z klockami korboUczniowie podczas pracy z klockami korboUczniowie podczas pracy z klockami korboUczniowie podczas pracy z klockami korboUczniowie podczas pracy z klockami korboUczniowie podczas pracy z klockami korboUczniowie podczas pracy z klockami korbo

 

Korbo Space

Klasa 3a odkrywała dzisiaj tajemnice Układu Słonecznego. Zajęcia miały charakter czysto praktyczny. W ramach programu Laboratoria Przyszłości uczniowie konstruowali Układ Słoneczny z klocków Korbo Space poznając przy tym zasady ruchu obiegowego Ziemi wokół Słońca. Dzieci poprzez zabawy konstrukcyjne rozwijały swoją wyobraźnię, pomysłowość i kreatywność, świetnie się przy tym bawiąc.

ZdjęcieZdjęcieZdjęcie